dinsdag 4 januari 2011

Conceptlancering Carglass

Conceptlancering Carglass

 

Er zijn verschillende reclames van Carglass. In elke reclame staat een andere klant centraal die aanspreekt tot de doelgroep. Ene keer is het een gezin en een andere keer zijn het ouderen. Ook staat steeds een andere hulpverlener van Carglass centraal in een reclame. Die vertelt hetzelfde verhaaltje over de risico's van een sterretje in je voorruit.
Hieruit is duidelijk te leiden dat de maxitrend 'veiligheid' is.

Wat vooral sterk is van de Carglass reclames is dat ze gebruik maken van een deuntje dat gemakkelijk in je hoofd blijft hangen. Ook is de tekst simpel en makkelijk te onthouden. De tekst is namelijk wat je van Carglass kan verwachten. 'Carglass repareert, Carglass vervangt.'

Demografie:In de verschillende reclame spotjes staan verschillende klanten centraal. Dat maakt het duidelijk dat het spotje bij iedereen van toepassing is. Iedereen wil natuurlijk veilig over straat met de auto.
Sociaal-Cultureel: Veiligheid zal altijd een rol spelen in iemands leven.
Economie: Mensen zullen het benodigde geld besteden om in een veilige omgeving te zijn. Bij de Carglass reclame wordt duidelijk gemaakt dat een verzekering alles vergoed.
Technologie: Tegenwoordig zijn er nieuwe snufjes ontwikkeld om je veiligheid te verbeteren. Bij Carglass laat ze in het spotje zien hoe het sterretje in de ruit gemaakt word.
Politiek: Op politiek gebied zijn er genoeg maatregelen voor veiligheid. Zoals verplicht een veiligheidsgordel dragen.




Door: Olivia Lo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten